I den här övningen får man kunskap om hur en säker cykel ska…

Mer info

  • År Förskola, Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4, Grundskola 5, Grundskola 6
Till Alla hjärtans dag. Tyd koderna och klicka fram ett hjärta.

Mer info

  • År Grundskola 1
Här är ett spel som jag tänker göra som uppstartsaktivitet med min årskurs…

Mer info

  • År Grundskola 4, Grundskola 5, Grundskola 6, Grundskola 7, Grundskola 8, Grundskola 9
En MonsterQuiz med frågor om julen. Passar alla åldrar och tillfällen. Kan enkelt…

Mer info

  • År Förskola, Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4, Grundskola 5, Grundskola 6, Grundskola 7, Grundskola 8, Grundskola 9, Gymnasium 1, Gymnasium 2, Gymnasium 3, Komvux, Särskola, SFI, Folkhögskola
En rolig tävling med frågor om julen. Passar alla åldrar och tillfällen. Kan enkelt…

Mer info

  • År Förskola, Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4, Grundskola 5, Grundskola 6, Grundskola 7, Grundskola 8, Grundskola 9, Gymnasium 1, Gymnasium 2, Gymnasium 3, Komvux, Särskola, SFI, Folkhögskola
Villkor, programmera   I filmen "Villkor" berättar Kristofer om villkor i den digitala…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Vad är programmerat? I filmen "Vad är programmerat" berättar Kristofer hur en dator…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Styra med programmering   I filmen "Styra med programmering" går Kristofer igenom hur…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Sortering, programmera   Hur kan vi koppla sortering till programmering? I filmen "Sortering"…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Mönster, programmera   Hur kan vi koppla att kunna se mönster till programmering?…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
  Maskinkod, programmera   I filmen "Maskinkod" berättar Kristofer vad maskinkod är för…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Loopar, programmera   I filmen "Loop" förklarar Kristoffer att en loop är något…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Buggar, programmera   I filmen "Buggar" förklarar Kristofer att fel inom programmering kallas…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
 I filmen "Algoritm" förklarar Kristofer vad en algoritm är för något. Algoritmer kan…

Mer info

  • År Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4
Jag har gjort en enkel julkalender med Notebooks egna bilder och funktioner. Denna…

Mer info

  • År Förskola, Grundskola 1, Grundskola 2, Grundskola 3, Grundskola 4, Grundskola 5, Grundskola 6, Grundskola 7, Grundskola 8, Grundskola 9
Sida 6 av 103
Go to top